Een telefoonabonnement afsluiten is áltijd een kwestie van vooruitkijken en inschattingen maken. Dit geldt voor particulieren, maar bij een zakelijk telefoon abonnement is het nog belangrijker om van tevoren goed te weten hoeveel belminuten, SMS berichten en data er nodig zijn. Per medewerker kan dit verschillen. De accountmanagers binnen een organisatie bellen doorgaans vaker mobiel dan de logistiek manager. Om het juiste zakelijk telefoon abonnement voor iedere schakel in de organisatie te kiezen is het dus belangrijk om het verwachte gebruik in te schatten. Maar er zijn vanzelfsprekend nog meer factoren.
Wat verwacht je van een bedrijfstelefoon?
Bij ieder mobiel telefoonabonnement is de bereikbaarheid een belangrijke factor. Een betrouwbaar netwerk is derhalve essentieel! Experimenteren met een goedkoop zakelijk telefoon abonnement dat vervolgens teleurstelt kan mogelijk desastreuze gevolgen hebben voor de bereikbaarheid van je medewerkers. In welk netwerk heb je het meeste vertrouwen? Welke provider biedt de beste service? Het telefoonabonnement dat je uiteindelijk kiest voor iedere individuele werknemer moet nu eenmaal voldoen aan een aantal belangrijke eisen en wensen.
Een goedkoop zakelijk telefoon abonnement dat precies doet wat het belooft
Of jouw organisatie nu kiest voor het T-mobile netwerk, Vodafone of KPN, de prijs speelt een rol. Met name wanneer je een telefoonabonnement afsluit voor meerdere medewerkers. Zo moet de Sales Manager wellicht beschikken over onbeperkt internet om haar werk goed te doen. De parttime vrachtwagenchauffeur kan het juist doen met 500 MB per maand en zal alleen gebruik maken van de telefoon om incidenteel te bellen. In het kader van de kostenbesparing loont het dus om zorgvuldig onderzoek te doen voor je tot een aankoop over gaat. Een goedkoop telefoonabonnement is voor iedere medewerker anders.
Andere prettige eigenschappen van een zakelijk telefoon abonnement
Naast de prijs, het netwerk, de klantenservice van je provider en het aantal belminuten zijn er nog enkele andere factoren die wenselijk kunnen zijn. Zo sluit je bijvoorbeeld een telefoonabonnement af met 4G of 5G. Je kunt profiteren van acties waarbij geen aansluitkosten in rekening worden gebracht. Een ander zakelijk telefoon abonnement heeft weer het voordeel dat al je SMS berichten en belminuten uit dezelfde bundel komen. Afrekenen per seconde, bellen in het buitenland en zelfs profiteren van gereduceerde kosten in landen buiten de EU. Met zoveel mogelijkheden is het eenvoudig om voor iedere medewerker het juiste abonnement te vinden. Met een geschikte telefoon, natuurlijk! Gelukkig is er volop keuze. Voor iedere organisatie geldt: met een uitstekend telefoonplan kan iedereen zich volledig focussen op de kernwerkzaamheden. En dat is waar het om gaat!